Ahad, 6 Oktober 2013

ELECTRIC COOKER

Assalamualaikum w.b.t

Aku nak sambung cite aku g home expo kt stadium nilai minggu lepas, walaupun cite ni dh basi.. Lambat update. 

Aku ade target nk beli ape kt expo tu. 1st nk beli hob and hood, pastu sinki n pili, pastu aksesori dlm toilet. Yang aku dapat hanya electric cooker. Ade dua brands kt expo ni.. Vigico dan sugawa.

Aku pilih brand SUGAWA, regenye 3k. Mahal tak? Tapi aku dpt macam2 gifts.. Berbaloi tak?

Brand vigico ofer RM2780 dpt gifts gak warranty 3 thn. Dapur die pakai slide je... Maksud aku button yg nk control panas api tu pakai slide mcm volume hp touch skrin tu.

Gifts yg die bg byk gak cam periuk tanah, pengkukus, senduk dan mcm2 lg.

Kenapa aku tak beli brand vigico? Sbb aku kurang confidence dgn promoter die. Nk jual brg ni misti pandai promote kan?

Promoter kt sugawa ni sgt confident cite psl brg die. Siap tunjuk video yg die buat demo. Ofer wat promotion kt umah aku lagi tu.. Warranty 10 tahun. Kalau rosak just kol dealer pastu die dtg umah dan bagi pinjam yg lain..


Ni la promoter sugawa tu, nama die peter. Sangat peramah orangnye.. Dan yang penting tak paksa2 kita beli.



Ni brand vigico, yang kt belakang tu barang yang die bg percuma.

Semua yang kat bawah ni gifts yang aku dapat. Set pisau ade 4 bilah dlm tu, set periuk kuali senduk sudip, kuali grill, electric cooker yang single, dan pressure cooker.











KEBAIKAN ELECTRIC COOKER VS DAPUR GAS

Promoter tu bagitau aku pakai electric cooker ni xperlu pakai gas... Off course laa kan, katenye lagi xde risiko gas bocor.. jimat belanja gas...letrik pun jimat katenye. Ok boleh diterima. Badan periuk xpanas masa masak! Masuk akal tak? Yang panas kat dalam dan bawah periuk je... Die suh aku pegang masa air tengah menggelegak... Betul xpanas pun! Aku ckp sbb periuk die kot... Tp bukan katenye. Electric cooker hanya panaskn bahagian bawah.

Pastu kebaikannye ade timer, kita boleh set lama mane kita nk masak dan die off sendiri. Tak lah terlupe... Yang part ni aku suke sbb aku selalu terlupa off nasi sampai hangit.. Child lock pun ade utk keselamatan kot2 anak2 kita main tekan2 lak. Electric cooker ni pun boleh set kepanasan suhu.

Kalau tiba2 kain atau kertas terjatuh masa masak die xkan terbakar. Badan electric cooker ni pun tahan lasak. Die wat demo ketuk..  Terkejut aku..  Aku xtakut benda tu pecah aku takut kaca tu terpelanting kena muka aku je.

Pastu kebaikannye xpayah pakai penyedut asap sbb asapnya xberbau.. Tapi asap tetap ade la kan.. Kalau nk pakai gak, pakai yg exhaust fan tu je...rege die murah je dlm 100 inggit pun dpt. Tapi aku rase umah aku tu tak perlu kot sbb banyak tingkap dan ade sliding door kat dapur.

Itu je la yang aku nak cite.. Amik mase nk upload cite ni sbb malas benor akhir2 ni. 



Tiada ulasan: